Introductie
Taha stelt zichzelf voor en vertelt meer over deze cursus.
Het belang van inclusieve marketing
In deze module geeft Taha een introductie rond het thema inclusieve marketing. Dit doet hij door de uitdagingen die bedrijven en merken vandaag ervaren aan te kaarten. Daarnaast is inclusieve marketing vandaag de dag broodnodig. In deze module legt Taha uit waarom.
De uitdaging vandaag01:23
Het belang van inclusieve marketing02:28
De basis van inclusieve marketing
In deze module kom je te weten wat inclusieve marketing precies inhoudt. Taha licht dit toe aan de hand van een definitie en een framework maar ook aan de hand van enkele voorbeelden. Zo bespreekt hij campagnes van Levi's en Unilever die het geode voorbeeld geven.
De definitie van inclusieve marketing01:52
Authentieke representatie als streefdoel02:10
Wat is authentieke representatie?05:33
Case 1: Pepsi05:15
Case 2: Brussels Airport03:10
De fundamenten van inclusieve marketing
Het inclusieve marketing framework01:40
De fundamenten van inclusieve marketing01:11
Fundament 1: Het wegwerken van exclusie03:55
Case 1: Fenty01:49
Case 2: IKEA02:01
Fundament 2: Het benadrukken van gedeelde waarden01:28
Case 1: Levi’s01:45
Case 2: Unilever03:10
De versterkers van inclusieve marketing
De versterkers van inclusieve marketing05:20
Extra informatie over inclusieve marketing
Wat inclusieve marketing niet is05:17
De gevaren van inclusieve marketing03:40
De ROI van inclusieve marketing02:46
Vijf stappen om met inclusieve marketing van start te gaan
Je hebt in de vorige module de theoretische kant van inclusieve marketing gekregen, en nu is het tijd om zelf van start te gaan. In deze module geeft Taha praktische tips en handvatten die jou zullen helpen om aan inclusieve marketing te beginnen. Aan de hand van 5 stappen, kan jij aan de slag gaan met inclusieve marketing voor jouw organisatie.
Introductie00:38
Stap 1: Challenge jezelf08:23
Stap 2: Het framework toepassen02:44
Stap 3: Betrek je doelgroep bij het proces05:53
Stap 4: Streef naar inclusieve marketing op lange termijn00:55
Stap 5: Kijk kritisch naar de processen binnen je organisatie02:40
Conclusie01:04
Over deze cursus