fbpx

Waarom inclusieve marketing onmisbaar is voor merken

Inclusion Academy
Laatste update: oktober 27, 2022
5.0 /5
(1)
7 ingeschreven

Over deze cursus

Deze cursus is een eerste introductie tot inclusieve communicatie en marketing. Taha Riani leert je wat inclusieve marketing betekent, wat de fundamenten zijn en geeft je de eerste handvatten om zelf aan de slag te gaan. Deze cursus is voor iedereen bedoeld die in de toekomst inclusieve campagnes, strategieën of content wilt ontwikkelen.

Over de auteur

Taha Riani (hij/hem) is managing partner bij Allyens, een communicatiebedrijf dat zich toespitst op inclusieve marketing. Met zijn uitgebreide kennis in marketing begeleidt hij verschillende bedrijven naar inclusieve communicatiestrategieën, zonder de vraag en behoeftes van zowel de klant als de doelgroep uit het oog te verliezen.

Leerdoelen

Je ontdekt waarom inclusieve marketing belangrijk is om relevant te blijven in deze diverse samenleving.
Je leert wat inclusieve marketing en communicatie betekenen.
Je krijgt een framework dat je direct kan toepassen op je communicatie.

Curriculum

28 Modules

Introductie

Taha stelt zichzelf voor en vertelt meer over deze cursus.
Wie is Taha Riani?1:23Voorbeeld
Over deze cursus0:44Voorbeeld

Het belang van inclusieve marketing

In deze module geeft Taha een introductie rond het thema inclusieve marketing. Dit doet hij door de uitdagingen die bedrijven en merken vandaag ervaren aan te kaarten. Daarnaast is inclusieve marketing vandaag de dag broodnodig. In deze module legt Taha uit waarom.

De basis van inclusieve marketing

In deze module kom je te weten wat inclusieve marketing precies inhoudt. Taha licht dit toe aan de hand van een definitie en een framework maar ook aan de hand van enkele voorbeelden. Zo bespreekt hij campagnes van Levi's en Unilever die het geode voorbeeld geven.

De fundamenten van inclusieve marketing

De versterkers van inclusieve marketing

Extra informatie over inclusieve marketing

Vijf stappen om met inclusieve marketing van start te gaan

Je hebt in de vorige module de theoretische kant van inclusieve marketing gekregen, en nu is het tijd om zelf van start te gaan. In deze module geeft Taha praktische tips en handvatten die jou zullen helpen om aan inclusieve marketing te beginnen. Aan de hand van 5 stappen, kan jij aan de slag gaan met inclusieve marketing voor jouw organisatie.