Introductie
In deze module geeft Zineb je een introductie tot het thema van inclusieve employer branding. Met haar achtergrond in de agency wereld als merkstrateeg en sterke expertise in inclusieve communicatie gaat ze aan de slag met vier belangrijke puntjes die een antwoord bieden op de vraag: ‘Hoe kunnen we als bedrijf en als werkgever aantrekkelijk zijn voor een diverse groep talenten?’ In deze cursus kom je het allemaal te weten!
Waarom bedrijven en diverse groep talenten elkaar niet vinden
Het bereiken van een diverse groep talenten blijkt niet zo gemakkelijk te zijn voor bedrijven, maar is alsnog onmisbaar in de samenleving van vandaag. Hoe komt dat? In deze module legt Zineb aan de hand van enkele trends en bewegingen uit waarom bedrijven en diverse groep talenten elkaar niet vinden.
Waarom een inclusieve employer brand vandaag onmisbaar is00:17
Trends die de beweging versnellen aan de kant van bedrijven02:03
Trends die de beweging versnellen aan de kant van de talenten00:57
Conclusie00:24
De mismatch tussen talenten op de arbeidsmarkt en bedrijven die op zoek zijn naar nieuw talent
In deze module legt Zineb je uit hoe employer branding en inclusieve communicatie elkaar beïnvloeden. Waar ligt de mismatch tussen talenten op de arbeidsmarkt en bedrijven die op zoek zijn naar nieuw talent? En wat is het perspectief van beide partijen? Het antwoord op deze vragen krijg je in deze module.
Hoe beïnvloeden employer branding en inclusieve communicatie elkaar in 4 tendensen00:19
Het perspectief van de talenten01:25
Diversity skepticism02:10
Het perspectief van de bedrijven04:32
Conclusie00:45
De basisprincipes van een inclusieve employer brand
Aan de hand van vier basisprincipes legt Zineb in deze module uit hoe je effectief aan de slag kan gaan en een inclusive employer brand kan bouwen.
Introductie00:51
Principe 1: Talent is kleurenblind01:13
Principe 2: Bied kansen aan01:22
Principe 3: Focus op individuele verhalen00:57
Principe 4: Zorg voor balans01:39
Wie is Zineb Berrag?