fbpx

Hoe bouw je een inclusieve employer brand?

Inclusion Academy
Inclusion Academy
Laatste update: oktober 28, 2022
6 ingeschreven

Over deze cursus

In vier modules maak je kennis met hoe je als bedrijf en als werkgever aantrekkelijk kan zijn voor een diverse groep talenten. Zineb Berrag, met een achtergrond in de agency wereld als merkstrateeg en sterke expertise in inclusieve communicatie loodst je doorheen een heleboel handvaten en nuttige tips om je als merk te ontpoppen tot een inclusieve employer brand.

Over de auteur

Met haar achtergrond in de marketing en strategische communicatie, heeft Zineb Berrag (zij/haar) de afgelopen drie jaar een carrière opgebouwd als strateeg in de agency wereld. Daarnaast heeft Zineb een sterke expertise in inclusieve communicatie. De rode draad doorheen haar werk? Bedrijven en organisaties menselijker en inclusiever maken. Niet alleen in wat ze communiceren, maar ook in wat ze doen. Ze neemt daarbij verschillende doelgroepen onder de loep om zo te weten te komen wat er leeft in de samenleving en hoe bedrijven hun communicatie op een gepaste manier hierop kunnen afstemmen.

Leerdoelen

Je maakt kennis met de term 'inclusieve employer brand' en waarom deze vandaag zo belangrijk is.
Je leert waarom bedrijven en een diverse groep talenten elkaar niet vinden.
Je krijgt de basisprincipes mee die nodig zijn om een inclusieve employer brand uit te bouwen.
Je ontdekt hoe je diversiteit en inclusie kan verweven in jouw employer brand en waarom dat zo belangrijk is.

Curriculum

16 Modules

Introductie

In deze module geeft Zineb je een introductie tot het thema van inclusieve employer branding. Met haar achtergrond in de agency wereld als merkstrateeg en sterke expertise in inclusieve communicatie gaat ze aan de slag met vier belangrijke puntjes die een antwoord bieden op de vraag: ‘Hoe kunnen we als bedrijf en als werkgever aantrekkelijk zijn voor een diverse groep talenten?’ In deze cursus kom je het allemaal te weten!
Wie is Zineb Berrag?0:40Voorbeeld
Over deze cursus0:47Voorbeeld

Waarom bedrijven en diverse groep talenten elkaar niet vinden

Het bereiken van een diverse groep talenten blijkt niet zo gemakkelijk te zijn voor bedrijven, maar is alsnog onmisbaar in de samenleving van vandaag. Hoe komt dat? In deze module legt Zineb aan de hand van enkele trends en bewegingen uit waarom bedrijven en diverse groep talenten elkaar niet vinden.

De mismatch tussen talenten op de arbeidsmarkt en bedrijven die op zoek zijn naar nieuw talent

In deze module legt Zineb je uit hoe employer branding en inclusieve communicatie elkaar beïnvloeden. Waar ligt de mismatch tussen talenten op de arbeidsmarkt en bedrijven die op zoek zijn naar nieuw talent? En wat is het perspectief van beide partijen? Het antwoord op deze vragen krijg je in deze module.

De basisprincipes van een inclusieve employer brand

Aan de hand van vier basisprincipes legt Zineb in deze module uit hoe je effectief aan de slag kan gaan en een inclusive employer brand kan bouwen.
Level
Gemiddeld
Modules
16 modules

Gelijkaardige cursussen